dilluns, 3 de novembre del 2008

Dilluns Tancat: La casa del disseny

Una amiga meva s’està arreglant el pis. Aquest cap de setmana m’ha convidat a ajudar-la i dornar-li un parell d’idees sobre la decoració del duplex. Així que vam començar a mirar mobles i catàlegs. Jo sense dir res, dintre meu anava pensant l’influencia de la Bauhaus en l’estil actual. L’escola de disseny alemanya, no la de Barcelona, va saber establir quins serien els principis del disseny durant el segle XX.

Puresa i funcionalitat son les claus. Això que diem ara de “jo poques coses, però utils, no vull tenir la casa plena de trastos”ja ho deien els alemanys als 20. I es que tot i que la Bauhaus va ser una escola on els arts i oficis barrejada amb disseny va ser el camp del disseny industrial on va destacar. De fet van ser els inventors d’aquest concepte.

Noms com Gropius,, Mies van de Rohe o Kandinksy van formar i conviure amb els artistes del futur. Regulant l’ensenyament dels arts i oficis. Segur que si parem bé la vista a algun catàleg d’IKEA encara podem trobar algun d’aquests objectes.