
La Generalitat inspeccionarà des d'avui mateix l'ús del català en el sector turístic, d'acord amb la llei de política lingüística. En cas d'incompliment de la normativa, que obliga a retolar i poder atendre en català, s'aixecarà una acta informativa, que passats tres mesos es podria convertir en sanció.
Un de cada cinc turistes que s'allotja en un hotel de Catalunya és català i, per tant, pot demanar que se l'atengui en la seva llengua. Si fem un cop d'ull a l'incompliment de la normativa, que durant el 2008 es va saldar amb un total de 1.500 denúncies, comprovem com el sector turístic, no n'està prou de preparat i sensibilitzat.
Tots hem viscut exemples de que això no funciona, o bé no ens entenen, o trobem cartes o rètols amb errors ortogràfics. Això demostra per una banda la ineficàcia de la llei de política lingüística, i per una altra, la irresponsabilitat dels empresaris.
Com cada setmana volem conèixer la vostra opinió. Parlarem de la nova campanya d'ús del català que ha preparat la Generalitat a ritme de Bollywood, i quina en pensem que n'és l'eficàcia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada